Toimitus- ja käyttöehdot verkkokaupan tuotteille


Yleistä

Gartipi ja sen aputoiminimet Kotau ja Kotau Finland (y-tunnus: 2860483-4) myy tuotteita sekä digituotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Edellä mainittuihin viitataan jatkossa "myyjä"". Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.12.2022 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

1. Tilaaminen ja sopimus

2. Tuotteiden hinnat
3. Maksaminen ja maksutavat
4. Tuotteiden saatavuus
5. Tuotteiden ulkonäkö
6. Toimitustavat, toimitusaika, kulut ja toimituksen viivästyminen
7. Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu
8. Peruutusoikeus ja palautusehdot
9. Ongelmatilanteet
10. Takuu
11. Henkilötietojen käsittely ja evästeet
12. Ehtojen muuttaminen
13. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
14. Tuotteidemme ja tuotekuviemme käyttäminen, jatkojalostus ja myynti sekä yhteistyö

1. Tilaaminen ja sopimus

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Rekisteröityminen

Asiakas tilaa tuotteet rekisteröitymättä. Myyjä vastaa käyttäjän antamien tietojen EU:n tietosuojalain mukaisesta käsittelystä. Lue lisää täältä.

Verkkokaupasta tai sähköpostitse tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla verkkokaupan valikoimasta tuote halutuilla ominaisuuksilla ja halutun kokoisena. Asiakas lisää haluamansa tuotteet ostoskoriin. Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Tilausvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessaan tuotteita myyjän verkkokaupasta, asiakas hyväksyy tässä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Asiakkaan lähetettyä tilauksen, tehty tilaus ja sopimus on sitova ja molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä olevia tilaus - ja sopimusehtoja.

Myyjä lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään tehtyä tilausta. Myyjällä on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo myyjää, kun myyjä on toimittanut asiakkaalle tilausvahvistuksen.

Samoja ehtoja sovelletaan sähköpostitse tilatuissa tuotteissa.

2. Tuotteiden hinnat

Tuotteen hinta on verkkokaupan sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron 24 %. Pidätämme oikeuden verkkokaupassamme olevien tavaroiden ja tuotteiden hintojen, valikoiman ja toimituskulujen muutoksiin.

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Mikäli verkkokauppaan on tullut virheellinen hinta, hinta ei sido myyjää, mikäli asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää hinnan olevan virheellinen.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä, että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.

3. Maksaminen ja maksutavat

Meillä voit maksaa seuraavilla tavoilla:

  1. Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  2. Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku ja Jousto
  3. Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj ja on yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Kotaun asiakaspalveluun.

Paytrail Oyj

Y -tunnus: 2122839-7

www.paytrail.com

4. Tuotteiden saatavuus

Myyjä pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei voida taata tietojen virheettömyyttä tai teknisiä ongelmia. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti ja järjestelmän mahdollistettua tilauksen tekemisen, Myyjä ilmoittaa tästä asiakkaalle viipymättä asiakkaalle.
Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla, myyjä sitoutuu hyvittämään asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Myyjän asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa asiakkaaseen yhteyttä, ja asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.

5. Tuotteiden ulkonäkö

Tuotteiden luonnollinen ulkonäkö, kuten värisävyt saattavat poiketa kuvista, johtuen siitä, että materiaaleissa on sävyeroja. Lisäksi eri kameroilla otetut tuotekuvat ja tietokoneen näyttö saattavat vääristää värisävyjä. Tilatessaan tuotteen asiakas hyväksyy tuotteen ainutlaatuisuuden tutustuessaan tuotteen kuvaukseen.

Fyysiset tuotteet ovat luonnonmateriaaleista valmistettuja ja pitkälti käsityötä, jonka takia niissä voi olla pieniä eroja värin lisäksi myös muodoissa tai työn laadussa.

Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajasuojalain mukaisesti viipymättä, mikäli tuotteen ominaisuudet ovat oleellisesti muuttuneet sopimushetkellä ilmoitetusta. Tällaisessa tilanteessa asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

6. Toimitustavat, toimitusaika, kulut ja toimituksen viivästyminen

Myyjä toimittaa tuotteita manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. Saaristokohteisiin tai Ahvenanmaalle kuljetusta tarvitsevia pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Ennen varsinaista kotiinkuljetusta, kuljetusyhtiö voi olla yhteydessä asiakkaaseen tarkemman jakeluajan sopimiseksi. Tämän vuoksi asiakkaan tulee antaa yhteystietojensa yhteydessä myös puhelinnumero, josta hänet tavoittaa. Mikäli asiakasta ei tavoiteta puhelimitse tai puhelunnumeroa ei ole annettu, asiakkaalle postitetaan soittopyyntö kuljetusajankohdasta sopimiseksi.

Tilaus voidaan toimittaa kotiin myös oman automme kuljettamana, mikäli kohde on ajoreittimme varrella lähellä sovittua toimitusajankohtaa. Tästä ilmoitetaan aina erikseen asiakkaalle.

Toimitusajat

Tilaukset käsitellään yleensä samana tai tilausta seuraavana arkipäivänä. Varastotuotteiden toimitusaika on yleensä 1-14 arkipäivää tilausvahvistuksen saapumisesta. Ruuhka-aikoina, esimerkiksi kampanjoissa tai pyhinä, toimituksissa ja tilausten käsittelyssä voi olla ajoittain viivästyksiä. Tuotteiden toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja toimituksen määränpäästä. Mikäli kyseessä on tilaustuote, tuotetiedoissa ja viimeistään tilausvahvistuksessa ilmoitetaan arvioitu toimitusaika. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Myyjä ei vastaa viivästyksistä, joihin myyjä ei itse ole osallinen ja joihin ei itse ole pystynyt vaikuttamaan, kuten tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista. Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force Majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle viipymättä tuotteen saatavuuteen, toimitusaikaan tai tuotteen ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista kuluttajasuojalain mukaisesti.

Toimituksen viivästyminen

Mikäli tuotteiden toimittaminen viivästyy merkittävästi arvioidusta ajankohdasta, Myyjä pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä asiakkaalle ja on valmis antamaan asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.
Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa.

Myyjä ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, mikäli kuljetus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

Toimituksen hinta ja toimitustapa

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tilauksesi toimituskulut näet toimitus - ja maksutavanvalintasivulla. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän - ja toimitustavan sekä toimitusmääränpään perusteella.

Tuotteen noutamatta jättäminen toimituspaikaksi valitusta paikasta silloin, kun asiakas ei ole tehnyt nimenomaista peruuttamisilmoitusta, katsotaan tilauksen peruuttamiseksi. Mikäli asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa valitsemastaan paikasta, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, asiakkaan katsotaan peruuttaneen tilauksen. Tällöin myyjä on oikeutettu perimään asiakkaalta 15,00 euron suuruisen käsittelymaksun. Myyjä on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset asiakkaalle hyvitettävistä, asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista asiakkaalle.

Mikäli tuotepaketin vastaanottajaa ei tavoiteta kotoa, ohjataan se vastaanottajan postinumeroalueen oletusnoutopisteeseen tai takaisin myyjälle. Vastaanottaja saa ensimmäisen viestin toimitustavan muutoksesta heti epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen. Mikäli tuotetta ei ilmoitetussa ajassa noudeta noutopisteestä, katsotaan tilaus peruutetuksi ja palautuksesta aiheutuneet lisäkulut vähennetään asiakkaalle palautettavasta maksusuorituksesta. Myyjälle palautuneista paketeista, jotka eivät ole menneet noutopisteeseen, ilmoitetaan asiakkaalle erikseen ennen tilauksen perumista.

7. Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, tulee hänen viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki asiakkaan tilaamat tuotteet. Toimitusta koskeva tarkastus on hyvä tehdä kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa. Mikäli toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, tulee asiakkaan pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään asiasta vahinkoilmoituksen eli merkinnän vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Tämän lisäksi asiakkaan tulee olla yhteydessä myyjään alla mainitulla tavalla.

Mikäli asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen, asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä myyjän asiakaspalveluun sähköpostilla info@gartipi.fi . Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, tulee pakkauksesta ja tuotteesta ottaa kuvat ja lähettää ne yllä olevaan sähköpostiosoitteeseen. Vahingoittunut kuljetuspakkaus tulee säilyttää niin kauan, kunnes reklamaatio on käsitelty.

Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Kotaulla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Kotau vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.

8. Peruutusoikeus ja palautusehdot

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa oleva tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutus tehdään ilmoittamalla siitä kirjallisesti myyjän asiakaspalveluun info@gartipi.fi . Peruutusilmoitukseen tulee merkitä oma nimi, osoite, tilauspäivä ja/tai tilausnumero tilausvahvistuksesta.

Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla, ellei muuta erikseen sovita. Liitä mukaan peruutusilmoitus tuotepalautuksen yhteyteen.

Hyväksymme ainoastaan käyttämättömät ja alkuperäisessä pakkauksessa tai asianmukaisesti pakatut tuotteet palautetuksi. Mikäli tuotetta on käytetty tai asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on myyjällä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.


Palautusosoitteemme:

Kotau c/o Gartipi
Snickarbackantie 297, 04130 Sipoo


Peruutus- tai palautusoikeus ei koske lainkaan asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai mittatilaustyönä yksilöllisten tarpeiden mukaisesti valmistettua tai muunneltua tuotetta. Digituotteilla ei ole palautusoikeutta.

Mikäli asiakas peruuttaa kaupan, sen liitännäinen luottosopimus peruuntuu ilman toimenpiteitä.

Tuotteiden ja rahojen palauttaminen

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote kaikkine osineen, varusteineen ja lisävarusteineen alkuperäisessä pakkauksessaan edellä mainitun ajan puitteissa. Kaikki peruutettavan tuotteen mukana seuranneet kaupanpäälliset tulee myös palauttaa.

Myyjä hyvittää asiakkaalle peruutettujen tuotteiden arvon sitä maksutapaa käyttäen, jolla asiakas on maksanut tuotteen.
Myyjä suorittaa vastaanottamiensa maksusuoritusten palautuksen viivytyksettä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa asiakkaan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.

Myyjällä on oikeus pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes myyjä on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Tuotteen mahdolliset palautuskulut veloitetaan tuotteesta maksetusta summasta. Mikäli asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, hänelle hyvitetään tuotteesta maksamansa hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

9. Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa lähettämällä sähköpostia info@gartipi.fi .

10. Takuu

Asiakkaan on säilytettävä Kotaun lähettämä kuitti, tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuun voimassa olemiseksi.

Tuotteilla on 6 kuukauden takuu tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

Takuu edellyttää, että tuotetta on käytetty asianmukaisesti siten kuin, mihin sellainen tuote on tarkoitettu. Myyjä ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä ja huolimattomuudesta aiheutuneista vaurioista. Myyjä ei vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta tai auringonvalon aiheuttamasta haalistumisesta. Myyjä ei vastaa luonnonmateriaaleille, kuten puun, korkin tai vanerin kuuluvasta normaalista käyttäytymisestä. Jokainen takuuilmoitus käsitellään tapauskohtaisesti erikseen.

11. Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Gartipin tietosuojakäytänteistä voit lukea lisää täältä.

12. Ehtojen muuttaminen

Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivuillansa. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Asiakkaan asiointia verkkokaupassa ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksensa siitä, että asiakas hyväksyy ehtoihin tehdyt muutokset.


13. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan www.kuluttajariita.fi ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa.

14. Tuotteidemme ja tuotekuviemme käyttäminen, jatkojalostus ja myynti sekä yhteistyö

Kaikkien Gartipin, Kotaun ja Kotau Finlandin tuotteiden, tekstien ja tuotekuvien ammattimainen tai näihin rinnastettava käyttäminen, jatkojalostus, muuntelu ja myynti on kielletty ilman erillistä lupaa. Mikäli haluat myydä tuotteitamme tai olet kiinnostunut yhteistyöstä, ota aina ensin yhteyttä Kotaun asiakaspalveluun info@gartipi.fi .